سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
بدان کس که تو را سخن آموخت به تندى سخن مگوى و با کسى که گفتارت را نیکو گرداند راه بلاغتگویى مپوى . [نهج البلاغه]
 
امروز: یکشنبه 103 اردیبهشت 23

فارس به نقل ازنیویورک تایمز نوشت:

آمریکا درباره ارتباط ایران با مسایل عراق مدرک مشخصی ارایه نکرد

خبرگزاری فارس: مقامات آمریکایی در حالی مدعی رابطه ایران با ناآرامی‌های عراق هستند که مدرک مشخصی در این باره ارایه نکرده‌اند و همانطور که پیش از این مقامات کشورمان هشدار داده بودند به جعل اسناد در این رابطه بسنده کرده‌اند.

به گزارش فارس،‌ روزنامه نیویورک تایمز در گزارش امروز خود نوشت: «مقامات نظامی آمریکا پس از چندین هفته لفاظی‌، برخی مدارک مربوط به کمک تسلیحاتی ایران به گروه‌های تندروی شیعه در عراق و ارایه برخی از سلاح‌های مرگبار به این گروه‌ها را ارایه کردند.»
به ادعای آمریکایی‌ها،‌ این تسلیحات تاکنون به مرگ بیش از 170 آمریکایی در سه سال گذشته منجر شده است.
تسلیحاتی که آمریکا از آنها به عنوان مدرک خود علیه ایران یاد کرده شامل "استوانه‌های توپر" است که انفجار آن باعث ایجاد ترکش‌هایی می‌شود که می‌توانند از زرهپوش‌ها عبور کنند.
این تسلیحات که به نام اختصاری "ای‌اف‌پی" نیز معروف بوده و مرگبارترین تسلیحاتی است که نیروهای آمریکایی و عراقی با آن مواجه هستند.
مقامات آمریکایی در کنفرانس خبری روز گذشته در بغداد نمونه‌هایی از دو نمونه این تسلیحات را در کنار گلوله‌های خمپاره و آر‌پی‌جی به نمایش گذاشتند و با نشان دادن شماره سریال‌های‌آن مدعی شدند که این تسلیحات ساخت کارخانجات ایران است.
این روزنامه نوشت: «مقامات آمریکایی بدون ارایه مدرکی مستقیم تاکید کردند که سران ارشد ایران دستور قاچاق این تسلیحات را برای به کار گیری علیه نیروهای آمریکایی صادر کرده‌اند.»
نیویورک تایمز تصریح کرد: «مقامات آمریکایی تنها عنوان کردند که اظهارات آنها بر پایه ارزیابی‌های کلی اطلاعاتی است.»
این روزنامه در ارزیابی این گزارش‌ها افزود: «برداشت استنباطی از اطلاعات و فاش نشدن نام مقامات آمریکایی مدعی این امر تردید‌هایی در میان مردم ایجاد کرده که دولت بوش تلاش دارد برای مسایل خود در عراق را یک سپر بلا پیدا کند و شاید زمینه لازم برای حمله به ایران را ایجاد کند.»
نیویورک تایمز گزارش داد که مقامات ایرانی مستقر در سفارت تهران در بغداد اظهارنظری درباره این اتهامات آمریکایی‌ها ارایه نکرده‌اند.
در این گزارش از این اتهامات به عنوان تازه‌ترین تنش‌ متقابل میان دو کشور درباره نفوذ روز افزون ایران در عراق و خاورمیانه و برنامه هسته‌ای تهران یاد شده و با وجود آنکه مقامات آمریکایی مدعی هستند نمونه‌های نمایش داده شده مدرکی بر اثبات ادعای آنها درباره نقش ایران در عراق است اما بسیاری از سوالات را بی‌پاسخ گذاشته‌اند.
به نوشته این روزنامه، این که آیا دولت ایران بطور مستقیم در این امر دست داشته یا خیر از سوالاتی است که آمریکایی‌ها برای آن پاسخی ارایه نکرده‌اند و اعلام کرده‌اند به دلایل امنیت جانی نیروهای آمریکایی و عراقی نمی‌توانند نام خود را فاش کنند.
پیش از این جواد ظریف سفیر کشورمان در سازمان ملل در گفت‌وگو با رادیو ملی آمریکا تصریح کرد، ایران هیچ نفعی از ارایه تسلیحات به هیچ یک از گروه‌های عراقی در عراق ندارد.
ظریف خاطر نشان کرد: «مسئله این است که آمریکا سیاستی را در پیش گرفته که در آن تلاش دارد اگر نتواند مدرک و سندی بیابد، اسناد و مدارک جعلی و ساختگی برای اثبات و تایید این سیاست خود پیدا کند.»
این دیپلمات برجسته کشورمان در سازمان ملل ادامه داد: «به اعتقاد من آمریکا قادر نبوده مدرکی پیدا کند.»


 نوشته شده توسط بچه مسجدی 2 در دوشنبه 85/11/23 و ساعت 9:36 عصر | نظرات دیگران()
درباره خودم

مسجد
مدیر وبلاگ : بچه مسجدی[50]
نویسندگان وبلاگ :
بچه مسجدی 2[26]
بچه مسجدی 3[10]
بچه مسجدی 4[0]

بسم الله الرحمن الرحیم چون النجات فی الصدق، پس صاف و پوست کنده میگیم که ما یه عده بچه مسلمونیم که احساس کردیم وظیفه داریم در مقابل این همه هجمه تبلیغاتی دشمنان بایستیم و به شیوه های عصر جدید حرف حق خودمون رو بیان کنیم. بنا براین این وبلاگ حاصل کار گروهی از دوستان هستش که ان شاءالله بتونه مسئولیت خودش رو در عرصه خبررسانی سالم به بقیه افراد به خوبی انجام بده.

آمار وبلاگ
بازدید امروز: 6
بازدید دیروز: 3
مجموع بازدیدها: 73475
جستجو در صفحه

خبر نامه