سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
گناهى که تو را زشت نماید نزد خدا بهتر است از کار نیکى که پسندت آید . [نهج البلاغه]
 
امروز: سه شنبه 103 اردیبهشت 25

طرحی در جهت کاستن مشکلات امنیتی "اسرائیل"

نوشته : امین مصطفی

ترجمه: مرکز اطلاع رسانی فلسطین

زمانی که فلسطینیان برای دفاع از خود و مقابله با تجاوزات دشمن صهیونیستی و اجرای عملیات های شهادت طلبانه جهت اعمال فشار بر این دشمن و مجبور کردن آن به عقب نشینی به سلاح نیاز داشتند کشورهای عربی قبل از "اسرائیل" تمامی گذرگاه ها و مرزها را می بستند. حمایت تسلیحاتی از مبارزان فلسطینی یک خطر قرمز قلمداد می شود و هر کس پای خود را از این خط فراتر بگذارد باید تبعات امنیتی و سیاسی آن را بپذیرد.

این روزها و پس از تشدید بحران میان جنبش های مقاومت اسلامی "حماس" و فتح یا میان دولت و تشکیلات خودگردان فلسطین بیشتر طرف های عربی و آمریکایی و حتی صهیونیستی در جهت ارسال سلاح به یک گروه فلسطینی در جهت حمله به یک گروه دیگر و ضربه زدن به اعضای آن با یکدیگر به رقابت برخاسته اند و هیچ نگرانی از کشته شدن غیرنظامیان در خیابان ها، بازارها و خانه ها ندارند.

مراد از این کمک تسلیحاتی ایجاد فتنه و آشوب در میان مردم فلسطین است و از منظر این کشورها این امر نه تنها جائز است؛ بلکه مورد خواست نیز می باشد؛ چرا که این امر موجب اطمینان خاطر "اسرائیل" می شود و بار سنگین رویارویی را از شانه آن بر می دارد و به اختلافات میان گروه های فلسطینی عمق بیشتری می بخشد و موجب بروز جنگ داخلی می شود امری که باعث می گردد تا مقاومت نتواند با همان توان و تکاپوی سابق خود به راه خود ادامه دهد.

ای کاش عرب هایی که اکنون به غیرت آمده اند و برای تشکیلات خودگردان فلسطین سلاح می فرستند در دروه نبرد شدید میان گروه های سازمان آزادی بخش فلسطین و "اسرائیل" به غیرت می آمدند و سلاح در اختیار این گروه ها قرار می دادند، ای کاش مرزها برای ارسال اسلحه باز می ماند تا تمامی گروه های مبارز فلسطینی به سلاح مجهز می شدند تا معادله تغییر می کرد و شیوه مبارزه دگرگون می شد و غزه و کرانه باختری و هر وجب از خاک فلسطین به گورستانی برای جنگ افروزان و اشغالگران مبدل می شد.

مبارزان فلسطینی در گذشته تونل هایی را در زیر زمین حفر می کردند و گروه های شهادت طلب به منظور رساندن سلاح یا مهمات به مجاهدان فلسطینی یا تشکیلات خودگردان فلسطین دست به تحرکاتی می زدند و سرویس های اطلاعاتی نیز تمامی تلاش خود بر شناسایی و بازداشت مبارزانی که به طور مخفیانه وارد مناطقی یهودی نشین در "اسرائیل" می شدند یا گروهی که این سلاح ها را به رزمندگان فلسطینی می رساند یا به هر نحویی در این فرآیند نقش آفرینی می کرد متمرکز کرده بودند.

اما اکنون ضوابط به کلی دستخوش تغییر گشته است. ارسال سلاح به داخل فلسطین که آتش فتنه را در اراضی اشغالی برخواهد افروخت بنا بر تصمیم کشورهای عربی و بین المللی امری جائز است این کشورها از آن حمایت می کند و "اسرائیل" نیز بر آن نظارت دارد. تمامی مرزها به روی این سلاح ها باز است، اما عکس این موضوع نه تنها درست نیست، بلکه مجازات نیز دارد؟؟ توافقنامه ها و قوانین بین المللی به خاطر آن مجازات می شود. ای عرب ها ننگ به نیرنگ تان که کشت و کشتار را در میان مردم فلسطین ترویج می دهند، اما ای کاش به جای این کارها سلاح بازدارنده و آزاد سازی را به دست مبارزان فلسطینی می رسانیدید.

منبع روزنامه "الوطن" چاپ قطر

 


 نوشته شده توسط بچه مسجدی در پنج شنبه 85/11/26 و ساعت 5:55 عصر | نظرات دیگران()
درباره خودم

مسجد
مدیر وبلاگ : بچه مسجدی[50]
نویسندگان وبلاگ :
بچه مسجدی 2[26]
بچه مسجدی 3[10]
بچه مسجدی 4[0]

بسم الله الرحمن الرحیم چون النجات فی الصدق، پس صاف و پوست کنده میگیم که ما یه عده بچه مسلمونیم که احساس کردیم وظیفه داریم در مقابل این همه هجمه تبلیغاتی دشمنان بایستیم و به شیوه های عصر جدید حرف حق خودمون رو بیان کنیم. بنا براین این وبلاگ حاصل کار گروهی از دوستان هستش که ان شاءالله بتونه مسئولیت خودش رو در عرصه خبررسانی سالم به بقیه افراد به خوبی انجام بده.

آمار وبلاگ
بازدید امروز: 4
بازدید دیروز: 16
مجموع بازدیدها: 73498
جستجو در صفحه

خبر نامه