سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
پسر آدم آنچه بیش از خوراک روزانه‏ات کسب نمودى در آن گنجور جز خود بودى . [نهج البلاغه]
 
امروز: جمعه 103 اردیبهشت 21

تحقیقات به عمل آمده توسط مراکز مطالعاتی فلسطین نشان می دهد که هدف اصلی رژیم صهیونیستی از تخریب دیواره غربی مسجدالاقصی مسئله ای بسیار فراتر از یک ترمیم و بازسازی ساده است و بیشتر به تغییر وضع عبور مرور موجود در حرم شریف قدس و زمینه سازی برای حضور همزمان و آسان هزاران نیروی امنیتی در صحن مسجد الاقصی بر می گردد.

به گزارش خبرگزاری قدس (قدسنا) پایگاه خبری عرب 48 بر اساس اسناد ارائه شده توسط جمعیت صهیونیستی " عیر-عامیم" گزارش داد: اقدامات تخریب و حفر تونل در در حرم قدسی شریف نشان می دهد که هدف نهایی صهیونیستها از این اقدامات چیزی فراتر از یک موضوع ساده به نام بازساتزی و ترمیمی است که تصمیم سازان اسراییلی از ان سخن می گویند. انها تلاش می کنند تا موضوع ایجاد تغییرات اساسی در توازن محیطی حساس در منطقه حرم شریف الاقصی واطراف آن را به مرحله اجرا گذارند و به این ترتیب تغییرات اساسی و ریشه ای در رفت و آمد و حرکت در این منطقه ایجاد نمایند، وضعی که از ساتل 1967 تاکنون در این منطقه موجود بوده است.همچنین صهیونیستها می کوشند تا زمینه نفوذ یهودیان به صحن های مساجد حرم شریف را فراهم نمایند تا از این طریق صدها نیروی امنیتی صهیونیستی در آن واحد توانایی ورود به مسجد الاقصی از طریق پل احداثی داشته باشند.

به نوشته این پایگاه خبری ، بر این اساس صهیونیستها می کوشند با ساخت پل مورد نظر در منطقه غربی مسجد الاقصی فرصتی فراهم نمایند تا با انهدام تپه خاکی کوچک واقع در پیرامون دیواره غربی مسجد الاقصی شرایط برای توسعه منطقه دیوار براق(ندبه) فراهم آید. این مسئله درخواست قدیم نهادها و جمعیتهای صهیونیستی و مذهبیون تندروی صهیونیستی بود. در همین شرایط سازمان آثار باستانی رژیم صهیونیستی به عنوان تنها سازمانی که برای حفاریها نیاز به مجوز ندارد هم از فرصت سوء استفاده کرده و اقدام به حفاری در زیر مسجد الاقصی کرده است. این سازمان در واقع بخاطر ماموریتی که از سوی ایدئولوی صهیونیسم دارد خود را ازاد از هرگونه قید و بند قانونی در رژیم صهیونیستی می داند و حق خود می شمرد که هرجایی از فلسطین که شک کرد در ان ممکن است از یهودیت آثاری بیابد آنجا را حفاری نماید.
باب المغاربه نسبت به دیگر ورودی های حرم مسجد الاقصی از حساسیت به مراتب بیشتری برخوردار است. به گونه ای که از سال 1967 که رژیم اشغالگر قدس این ورودی را از حاکمیت خود خارج کرد و تنها به داشتن کلیدهای آن بسنده نمود تاکنون ازاین ورودی به وارد کردن یهودیان از این منطقه به درون صحن مسجد الاقصی اقدام کرد و همچنین جنبش افراطی صهیونیستی "امنای معبد" از این ورودی به عنوان گذرگاهی برای اجرای برنامه های تجاوزکارانه خود در درون حرم شریف استفاده کردند.بطور کلی این ورودی گذرگاه امن و اصلی نیروهای امنیتی اسراییل برای ورود به صحن مسجد الاقصی به هنگام بروز تنش محسوب می شد.
بر پایه این گزارش، از سال 1967 تا سال 2004 پلی بود که باب المغاربه را به صحن اصلی حرم متصل می کرد. در 14 فوریه سال 2004 این پل به سبب ریزش بارانهای مداوم با خرابی هایی روبرو شد و از این زمان به بعد بارانی از طرح ها برای بازسازی و ترمیم این پل (شامل ایجاد تغییراتی در ساختمان، طول و مکان پل ) از سوی نهادهای رسمی صهیونیستی با اهداف معلوم مطرح شد.
در اول فوریه سال 2005 نیز حکومت اسراییل با ساخت پل چوبی موقت شامل هفت ستون دائمی در همان نقطه ای که پل اصلی در حال فروپاشی بود، موافقت کرد.
از این زمان به بعد فشارها از سوی برخی نهادها از جمله جنبش های صهیونیستی نظیر "صندوق میراث هیکل" و حتی پلیس اسراییل برای احداث گذرگاهی دائمی بر روی باب المغاربه با هدف تغییر در وضع موجود که از سال 1967 تا 2004 در انجا جاری و ساری بود، افزایش یافت.
در 28 ژوئن سال 2006 در همین رابطه رایزنی های گسترده ای در دفتر نخست وزیری اسراییل به ریاست مشاور نظامی نخست وزیر و مشارکت پلیس ، نیروهای امنیتی ، سازمان اثار باستانی، شهردای قدس و جمعیت صندوق میراث جبل الهیکل صورت گرفت که ماحصل آن عبارت بود از :
1-از پلیس خواسته شد تا طرح فراگیرو جدیدی را در باب المغاربه ارائه دهد که زمینه حضور فوری تقریبا 300 نظامی را در آن واحد بر روی پل برای تسهیل در امر ورود به داخل حرم با توجه به شرایط مهیا نماید.
2-برخی معتقد بودند که پل کنونی فضای بسیار کمتری را در اختیار زنان در منطقه دیوار براق قرار می دهد
3- سازمان اثار باستانی نیز بر ضرورت این امر که هرگونه طرح جدیدی باید مراقب حذف دیگر اثار باستانی یهودی در مناطق مجاور شود تاکید کرد
این گزارش می افزاید: در 15 نوامبر 2006 کمیته محلی ساخت و ساز در شهرداری قدس با ارائه مجوز ساخت پل ثابت در حد فاصل میدان دیوار براق و باب المغاربه موافقت کرد و ساخت ان را مشروط بر موافقت پلیس و سازمان آثار باستانی کرد. با این وجود اما هنوز اجازه ساخت این پل نهایی نشده بلکه رژیم صهیونیستی در واقع با این تحرکات قصد دارد افکار عمومی جهان عرب و اسلام را به گونه ای به محک گذارد.
به گزارش قدسنا تصاویر همراه این گزارش که توسط جنبش صهیونیستی " نیر عمیم" منتشر شده فاش می کند که پل جدید بطور کلی با پل اصلی ای که به سبب ریزش باران و بلایای طبیعی فروریخت و حتی با پل چوبی موقت نیز متفاوت است. به گونه ای که طول پل اصلی 75 متر بوده و از پایه دیوار حمایت کننده مسجد الاقصی در بخش غربی آن تا باب المغاربه امتداد داشت اما پل جدید که صهیونیستها قصد ساخت آن را دارند به طول 200 متر خواهد بود و از منطقه حفاری شده در بخش جنوبی حرم مسجد الاقصی اغاز می شود.
شکی نیست که اجرای این پروژه بطور کلی وضعیت موجود را به نفع صهیونیستها تغییر خواهد داد و در واقع با هدف یهودی سازی بخشهای دینی اسلامی صورت می گیرد و تلاش می کند که تغییر بزرگی را در توازن محیط حساس منطقه حرم شریف و اطراف ان ایجاد نماید.
بر پایه این گزارش بدون شک این پروژه تنها برای تضمین عبور و مرور نظامیان اسراییلی و نیروهای امنیتی انان به صحن مسجد الاقصی صورت نمی گیرد بلکه باهدف ساخت گذرگاهی امن برای ورود شمار زیادی از صهیونیستها به باب المغاربه از صحن براق تا منطقه یهودی صورت می گیرد.
تحلیلگران معتقدند این پروژه تنها به ایجاد تغییر در وضعیت موجود زیر ساختهای حرم و محیط پیرامون آن منحصر نمی شود بلکه به تغییر ریشه ای در وضعیت حمل ونقل و عبور و مرور اینده در این منطقه نیز منجر خواهد شد.
پروژه ساخت پل یاد شده توسط صهیونیستها این باور را نیز تقویت می کند که حکومت اسراییل برای نخستین بار از سال 1967 تاکنون تلاش می کند تا وضع سیاسی و دینی موجود در حرم شریف قدسی را از طریق ساخت گذرگاهی جدید با هدف حضور شمار زیادی از یهودیان و حتی پلیس و نیروهای امنیتی در صحن حرم تغییر دهد.
تمام /ش


 نوشته شده توسط بچه مسجدی 2 در جمعه 85/11/27 و ساعت 9:52 عصر | نظرات دیگران()
درباره خودم

مسجد
مدیر وبلاگ : بچه مسجدی[50]
نویسندگان وبلاگ :
بچه مسجدی 2[26]
بچه مسجدی 3[10]
بچه مسجدی 4[0]

بسم الله الرحمن الرحیم چون النجات فی الصدق، پس صاف و پوست کنده میگیم که ما یه عده بچه مسلمونیم که احساس کردیم وظیفه داریم در مقابل این همه هجمه تبلیغاتی دشمنان بایستیم و به شیوه های عصر جدید حرف حق خودمون رو بیان کنیم. بنا براین این وبلاگ حاصل کار گروهی از دوستان هستش که ان شاءالله بتونه مسئولیت خودش رو در عرصه خبررسانی سالم به بقیه افراد به خوبی انجام بده.

آمار وبلاگ
بازدید امروز: 1
بازدید دیروز: 0
مجموع بازدیدها: 73436
جستجو در صفحه

خبر نامه