سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
هیچ کینه توزی را دوستی نیست . [امام علی علیه السلام]
 
امروز: جمعه 103 اردیبهشت 21

 

پژویان:اجرای صحیح اصل 44 تحقق عدالت اجتماعی را میسر می کند
خبرگزاری فارس: عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی گفت: واگذاری منطقی و صحیح شرکتهای دولتی به بخش خصوصی در قالب اصل44موجب تحقق عدالت اجتماعی می شود.

جمشید پژویان در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس اظهار داشت: در مورد این مسئله که دولت موظف به واگذاری شرکتهای دولتی دقیقا بر طبق سیاستهای کلی بند ج اصل 44 قانون اساسی است جای هیچ شکی نیست ولی تا زمانی که برنامه نهایی دولت منتشر نشود، نمی‌توان در مورد عملکرد آن اظهار نظری کرد.
وی با تاکید بر اینکه اصل 44 باید به طور بسیار جدی در اولویت‌های کاری دولت قرار گیرد، تصریح کرد: در صورتیکه زمان زیادی صرف برنامه‌ریزی‌های مقدماتی شود، ممکن است نتیجه مطلوبی به دست نیاید.
این استاد دانشگاه خاطرنشان کرد: در زمان واگذاری شرکتهای دولتی به بخش خصوصی باید مسئله کارایی و عدالت تواما مورد توجه دولت باشد. به نحوی که با توجه به یکی دیگری مورد غفلت واقع نشود.
وی در توضیح این مطلب گفت: خصوصی‌سازی ابزاری می‌خواهد که ممکن است با عدالت اجتماعی منافات داشته باشد. ولی دولت می‌تواند بخشی از وجوهی را که از محل واگذاری‌ها دریافت می‌دارد به دهک‌های پایین در‌آمدی جامعه اختصاص دهد و یا اینکه این سبد حمایتی را در قالب سهام به این قشر از جامعه واگذار کند.
پژویان در ادامه تصریح کرد: با اتخاذ این روش می‌توان در عین اینکه توجه به عدالت اجتماعی، برای واگذاری شرکتها تدابیری اندیشید که این واگذاری به بهترین شکل صورت گرفته و کارایی آن در فرایند تغییر مالکیت ارتقا یابد.
وی با اشاره به نحوه ورود صنعت مس به بورس اوراق بهادار، تاکید کرد: می‌توان این نحوه ورود را کاراترین شکل ورود به عرصه بازار رقابت دانست و برای دیگر صنایع نیز همین روش را ادامه داد.
این استاد دانشگاه خاطرنشان کرد: در این روش صنعتی که مدتها تحت مالکیت دولتی بوده است به تدریج و همراه با تعیین قیمت توسط مکانیزم عرضه و تقاضا وارد بازار شده و بدین وسیله قیمت واقعی آن در بازار مشخص می‌شود.
انتهای پیام/


 نوشته شده توسط بچه مسجدی 2 در دوشنبه 85/11/30 و ساعت 11:22 عصر | نظرات دیگران()
درباره خودم

مسجد
مدیر وبلاگ : بچه مسجدی[50]
نویسندگان وبلاگ :
بچه مسجدی 2[26]
بچه مسجدی 3[10]
بچه مسجدی 4[0]

بسم الله الرحمن الرحیم چون النجات فی الصدق، پس صاف و پوست کنده میگیم که ما یه عده بچه مسلمونیم که احساس کردیم وظیفه داریم در مقابل این همه هجمه تبلیغاتی دشمنان بایستیم و به شیوه های عصر جدید حرف حق خودمون رو بیان کنیم. بنا براین این وبلاگ حاصل کار گروهی از دوستان هستش که ان شاءالله بتونه مسئولیت خودش رو در عرصه خبررسانی سالم به بقیه افراد به خوبی انجام بده.

آمار وبلاگ
بازدید امروز: 8
بازدید دیروز: 0
مجموع بازدیدها: 73443
جستجو در صفحه

خبر نامه