سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
ذره ای از تکبّر به درون دل کسی راه نیافت، مگر آنکه به همان اندازه از خردش کم شد؛ اندک باشد یا بسیار . [امام باقر علیه السلام]
 
امروز: جمعه 103 اردیبهشت 21

خبرگزاری فارس: در حالیکه تنها یک هفته دیگر تا زمان اهدای جوایز اسکار باقی مانده، خبرگزاری رویترز، به طرح این سوال می‌پردازد که آیا هنوز نژاد پرستی در هالیوود و روند انتخاب برگزیدگان اسکار وجود دارد یا خیر؟

به گزارش خبرگزاری فارس، خبرگزاری رویترز با طرح این سوال که آیا تعصبات نژادپرستانه در هالیوود همچنان، بازیگران سیاهپوست را از اینکه مطرح شوند دور نگاه می‌دارد، می‌نویسد: از یک سو فیلم موزیکال «دختران رویایی» که با هنرنمایی تعدار زیادی از بازیگران سیاهپوست ساخته شده و داستان آن درباره یک گروه آواز آمریکایی آفریقایی است، علی‌رغم توقع بسیاری از کارشناسان سینمایی و در میان تعجب همگان نتوانست در بخش بهترین فیلم سال جوایز اسکار نامزد شود، ولی از سوی دیگر شاهد آن هستیم که 5 بازیگر از مجموع 20 نامزد در بخش بهترین بازیگری را بازیگران سیاهپوست به خود اختصاص داده‌اند که در این میان «فورست ویتیکر»، «ادی مورفی» و «جنیفر هادسون» شانس بیشتری برای بردن دارند.
رویترز در ادامه می‌افزاید: اگر هیچکدام از این 5 بازیگر برنده نشوند، حقیقتا تردید نژاد پرست بودن قریب به 6 هزار عضو آکادمی علوم و هنرهای سینمایی بار دیگر مطرح می شود.
این خبرگزاری در ادامه می‌افزاید: آکادمی علوم و هنرهای سینمایی طی سال‌‌های زیادی که برگزار می‌شده است، کم لطفی آکادمی علوم و هنرهای سینمایی نسبت به هنرمندان سیاهپوست تا بدنجا بوده که طی 79 دوره برگزاری مراسم اسکار، تنها 10 هنرمند سیاهپوست موفق به دریافت این جایزه شده‌اند که جایزه افتخاری اسکار نیز از آنجمله است و ذکر این نکته که تاکنون هیچ کارگردان سیاهپوستی در بخش بهترین کارگردانی موفق به دریافت این جایزه سینمایی نشده است.

من: عجب!!!!!

به گفته کارشناسان جوایز اسکار، از زمانیکه اسکار نقش مهمی را در فرهنگ کشور آمریکا به عهده گرفته است، تعصبات نژادی نیز تاثیر بسزایی در سیاست‌های اسکار داشته است.
«دیوید پولند» کارشناس سینمایی سایت
MovieCityNews.com گفت: هر زمان که نژاد و نژاد پرستی از آمریکا دور شد، این مسئله از آکادمی علوم و هنرهای سینمایی نیز دور خواهد شد.
بنا بر عقیده منتقدان و مورخان فیلم اسکار، از زمانیکه، 23 ژانویه، نامزدهای اسکار معرفی شده‌اند و «دختران رویایی» نتوانست در بخش بهترین فیلم سال نامزد شود، تئوری‌های زیادی درباره نژادپرستی در اسکار شکل گرفته است.
«جیل رابرتسون»، رییس انجمن منتقدان فیلم آفریقا در این باره گفت: علی‌رغم تمامی این تفاسیر، راحترین تفسیری که وجود دارد این است که «دختران رویایی جزو 5 فیلم برتر سال 2006 نبوده و این را در صورتی می‌توانیم بگوییم که توانسته باشیم بقیه فیلم‌ها را ببینم.... آنها به نسبت فیلم‌های بهتری هستند، فیلم‌هایی ساده و روان.
خبرگزاری رویترز در ادامه این گزارش می‌افزاید: «هتی مک‌دنیل» اولین بازیگر سیاهپوستی بود که برای فیلم مشهور «بر باد رفته» در سال 1939 برنده جایزه اسکار بهترین بازیگر زن نقش مکمل شد. دومین بازیگر سیاهپوستی که برنده این جایزه شد، «سیدنی پوآتیه» بود که در سال 1963 برای فیلم «
Lilies of the Field» در بخش بهترین بازیگر مرد نقش اول برنده شد و پس از آن قریب به دو دهه طول کشید تا «لوییس گوست جر» در سال 1982 برای بازی در فیلم «یک افسر و یک جنتلمن» برنده جایزه اسکار بهترین بازیگر مرد نقش مکمل شد و این موفقیت برای بازیگران سیاهپوست، تا سال 2002 که «دنزل واشینگتن» برای فیلم «روز تمرین» برنده جایزه اسکار بهترین بازیگر مرد نقش اول و «هالی بری» برای فیلم «میهمانی هیولا» برنده جایزه بهترین بازیگر زن نقش اول شد، به تعویق افتاد.
و این درست همان سالی بود، که برای اولین بار دو بازیگر سیاهپوست همزمان برنده جوایز اسکار می‌شوند.سه سال بعد از موفقیت واشینگتن و بری، «جیمی فاکس» برای بازی در فیلم «ری» برنده جایزه بهترین بازیگر مرد نقش اول شد.
«رابرت اوسبورن»، مورخ سینمایی و نویسنده سری کتاب‌های «تاریخ رسمی جوایز آکادمی» در این باره گفت: به نظر من موانع رنگ و نژاد تا حدودی کم‌رنگتر شده ولی یک یا دو نسل به طول می‌انجامد تا این مسئله در هالیوود و بالطبع آکادمی علوم و هنرهای سینمایی به طور کلی ریشه کن شود.
رویترز در پایان می‌افزاید: آنچه که هم اکنون مطرح است این مسئله است که آیا نسل جوانتر اعضای رای دهنده آکادمی علوم و هنرهای سینمایی چشم خود را بروی رنگ پوست بازیگرانی چون «مورفی»، «هادسون» و «ویتیکر» خواهند بست و ورای نژاد و رنگ پوست، هنرنمایی آنان را از زاویه عدالت خواهند دید و یا اینکه امسال نیز هنر سیاهپوستان قربانی رنگ پوستشان می‌شود؟
انتهای پیام/


 نوشته شده توسط بچه مسجدی 2 در دوشنبه 85/11/30 و ساعت 11:26 عصر | نظرات دیگران()
درباره خودم

مسجد
مدیر وبلاگ : بچه مسجدی[50]
نویسندگان وبلاگ :
بچه مسجدی 2[26]
بچه مسجدی 3[10]
بچه مسجدی 4[0]

بسم الله الرحمن الرحیم چون النجات فی الصدق، پس صاف و پوست کنده میگیم که ما یه عده بچه مسلمونیم که احساس کردیم وظیفه داریم در مقابل این همه هجمه تبلیغاتی دشمنان بایستیم و به شیوه های عصر جدید حرف حق خودمون رو بیان کنیم. بنا براین این وبلاگ حاصل کار گروهی از دوستان هستش که ان شاءالله بتونه مسئولیت خودش رو در عرصه خبررسانی سالم به بقیه افراد به خوبی انجام بده.

آمار وبلاگ
بازدید امروز: 27
بازدید دیروز: 0
مجموع بازدیدها: 73462
جستجو در صفحه

خبر نامه