سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
پنهان کننده دانش، به درستی دانشش بی اعتماد است . [امام علی علیه السلام]
 
امروز: جمعه 103 اردیبهشت 21

بسم الله الرحمن الرحیم

مسجدالاقصى مبارک بر دامنه ی کوه "موریا" در شهر قدیمی و شریف "قدس" قراردارد.

این مسجد شامل میدانی فراخ است که مصلى اصلی آن به نام " مسجد القبلی" دارای گنبدی سرمه ای رنگ است و در صدر مسجد می باشد، در وسط آن گنبدی  طلایی رنگ به نام "قبة الصخره" جای دارد.  قبة الصخره بنایی معمولی از ساختمان مسجد الاقصی نمی باشد؛ بلکه ساخت آن به نحوی است که شامل تمامی میادینی می شود که دیوارهای آن ها  به آن احاطه دارند. بر بالای دویار آن 4 ماذنه سر به آسمان کشیده اند. در اطراف آن دروازه های 15 گانه قرار دارند که یکی ازقدیمی ترین و مهم ترین  این دروازه های "‌باب المغاربه" (‌ Magariba Gate) است.

 

             

 

همان طور که در تصویر مشخص است،‌ درب مغاربه در دیوار غربی مسجد الاقصی مبارک قرار دارد و گذرگاهی است برای رفتن به تپه ای خاکی که از مجاور دیوار مسجدالاقصی بالا می رود.  به همین دلیل این راه و این تپه بخش جدایی نا پذیری از مسجد الاقصی می باشد. نماز گزارانی که از طرف درب مغاربه دیگر – که در دیوار محاط به شهر قرار داشته است – یا افرادی که از داخل شهر می آیند،‌از این راه استفاده می کنند.

علت نام گذاری این دو درب (درب مغاربه واقع در دیوار مسجد الاقصی و درب مغاربه در دیوار قدس ) به پیشینه ی تاریخی اینان باز می گردد :‌ در این منطقه مردم مراکش( مغرب) از قدیم سکنی گزیده بودند.

 

                            

 

ولی رژیم اشغالگر از زمان اشغال فدس شریف 1976 م این مکان تاریخی و به خصوص درب معاربه واقع در دیوار براق مشهور به دیوار ندبه در مسجد مبارک را اشغال نمودند و ادعا دارند که این قسمت بخشی از دیوار غربی معبدشان می باشد.و به همین جهت تمام منقه را نابود و با خاک یکسان کردند و در راستای تلاش برای یهودیکردن محیط مسجد الاقصی و تغییر صبغه اسلامی آن،‌نام آن را به میدان ندبه تغییر دادند.

هم چنین آن ها مسلمانان را از استفاده این درب منع کردند و از این مکان مقدس برای ورود توریست ها و نیروهای رژیم اشغالگر استفاده کردند و از آن راه هایی زیر زمینی به سمت کنیسه های خود وصل کردند .

 

             

 

این خاک برداری باعث سست شدن تپه ای که درب مغاربه بر روی ان قرار دارد شد و در نتیجه حدود صد متر مربع از تپه فرو نشست و بدین صورت سلطه اشغالگران و نادیده گرفتن آثا راسلامی توسط آن ها،‌باعث خرابی این آثار تاریخی اسلام گردید.

 

در راستای بزرگترین هتک حرمت مسجدالاقصی سال گذشته رژیم اشغالگر اعلام کرد که قصد دارد تمام آثار تاریخی این مکان نقدس را نابود کند. این حرکت خشم مردم قدس و داخل فلسطین را برانگیخت و مخالفین با تجمع در در منطقه مغاربه خواستار جلوگیری عمل تخریبی شدند.

در ادامه ای این مخالفت ها و درگیری نیروهای اشغالگر با مخالفین،‌دولت صهیونیستی از ورود مسلمانان زیر سن 45 سالکی ممانعت به عمل آورد. این ادقام نیز در راستای تلاش برای موفقیت نقشه های توسعه طلبانه صهیونیست ها در بزگرترین توطئه در میدان براق است که تا به حال صورت پذیرفته است.

 

                   

 

لازم به ذکر است که این نقشه های توسعه طلبانه برای ساخت بنای معبد مزعومشان درکنار مسجد اقصى در چهار طرف مسجد الاقصى می باشد .

 

 ترجمه به فارسی : وسام جشعمی

نقل از وبلاگ صهیونیسم و جهان اسلام


 نوشته شده توسط بچه مسجدی در دوشنبه 85/11/23 و ساعت 9:47 صبح | نظرات دیگران()
درباره خودم

مسجد
مدیر وبلاگ : بچه مسجدی[50]
نویسندگان وبلاگ :
بچه مسجدی 2[26]
بچه مسجدی 3[10]
بچه مسجدی 4[0]

بسم الله الرحمن الرحیم چون النجات فی الصدق، پس صاف و پوست کنده میگیم که ما یه عده بچه مسلمونیم که احساس کردیم وظیفه داریم در مقابل این همه هجمه تبلیغاتی دشمنان بایستیم و به شیوه های عصر جدید حرف حق خودمون رو بیان کنیم. بنا براین این وبلاگ حاصل کار گروهی از دوستان هستش که ان شاءالله بتونه مسئولیت خودش رو در عرصه خبررسانی سالم به بقیه افراد به خوبی انجام بده.

آمار وبلاگ
بازدید امروز: 3
بازدید دیروز: 0
مجموع بازدیدها: 73438
جستجو در صفحه

خبر نامه