سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
همنشینی دانشمندان عبادت است . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
 
امروز: شنبه 103 اردیبهشت 8

ربوده شدن یکی از رهبران حماس به دست اشغالگران

الخلیل ـ مرکز اطلاع رسانی فلسطین

نظامیان رژیم اشغالگر قدس سه شنبه شب گذشته عدنان ابو تبانه از رهبران برجسته جنبش مقاومت اسلامی حماس را در شهر الخلیل بازداشت کردند.

به گفته منابع محلی، شمار زیادی از نظامیان صهیونیست با محاصره منزل تبانه وی را بازداشت کردند. گفتنی است که تبانه استاد دانشگاه پیام نور قدس در الخلیل است و پیش از این نیز بارها به دست اشغالگران بازداشت شده بود. 


 نوشته شده توسط بچه مسجدی در چهارشنبه 85/11/25 و ساعت 8:56 صبح | نظرات دیگران()

تاکید مشعل و موسی بر ضرورت پایان دادن به تحریم علیه ملت فلسطین

دمشق ـ مرکز اطلاع رسانی فلسطین

خالد مشعل رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس با عمرو موسی دبیر کل اتحادیه عرب دیدار و گفت و گو کرد کرد. دو طرف در این دیدار بر ضرورت پایان دادن به تحریم ها علیه ملت فلسطین به ویژه پس از دستیابی به توافقنامه مکه تاکید کردند.

در این رابطه دفتر اطلاع رسانی جنبش حماس در بیانیه ای که نسخه ای از آن به مرکز اطلاع رسانی فلسطین ارسال شد اعلام کرد که مشعل و عمرو در این دیدار که شماری از اعضای دفتر سیاسی حماس نیز در آن حضور داشتند توافقنامه مکه میان حماس و فتح مورد را بحث و بررسی قرار دادند.

مشعل ضمن تشریح مفاد موجود در تواقنامه مکه و نتایج و آثار مثبت آن در اوضاع داخلی فلسطین، عنایت ویژه عمرو موسی به مساله فلسطین و تلاش هایش در زمینه تشکیل دولت وحدت ملی را مورد قدردانی قرار داد.

از سوی دیگر، موسی ضمن تقدیر و ابراز خرسندی از توافقنامه مکه از تمامی طرف های فلسطینی خواست تا به این توافقنامه پایبند بوده و مفاد آن را اجرا کنند.

وی همچنین از طرف های ذیربط خواست تا برای پایان دادن به محاصره کنونی ملت فلسطین تمامی تلاش خود را به کار گیرند؛ چرا که پس از دستیبای به این توافقنامه، دیگر بهانه ای برای ادامه این محاصره وجود ندارد و ادامه این وضعیت به مثابه عدم احترام گذاردن به توافق فلسطینیان است. وی در بخشی دیگر از سخنان خود وعده داد که اتحادیه عرب پیوسته به از ملت فلسطین و مساله عادلانه اش حمایت خواهد کرد.


 نوشته شده توسط بچه مسجدی در چهارشنبه 85/11/25 و ساعت 8:56 صبح | نظرات دیگران()

پاداش آمریکا به کسانی که در بازداشت دبیر کل جنبش جهاد اسلامی و یکی از اعضای حزب الله کمک کنند

واشنگتن ـ مرکز اطلاع رسانی فلسطین

وزارت خارجه آمریکا امروز سه شنبه (13/2/2007) اعلام کرد که هر کس که در بازداشت رمضان عبد الله شلح دبیر کل جنبش جهاد اسلامی فلسطین یا محمد حمادی از اعضای جنبش حزب الله لبنان کمک کند، پاداشی به مبلغ پنج میلیون دلار دریافت خواهد کرد.

این وزارتخانه در بیانیه ای خبر داد که محمد حمادی و رمضان شلح در راس لیست ترویست های تحت پیگرد "اف بی آی" آمریکا قرار دارد.

در این بیانیه آمده است کاندولیزا رایس وزیر خارجه آمریکا طی دستوری خواستار گنجانده شدن اسامی این دو شخص در لیست ترویست ها شد. بر اساس این بیانیه، حمادی هم اکنون در لبنان به سر می برد و آمریکا  وی را به برنامه ریزی و مشارکت در ربودن یک فروند هواپیمای آمریکایی وابسته به شرکت هواپیمایی TWE متهم کرده است. آمریکا همچنین در سال 1995 شلح را رسما در لیست اشخاص تروریست قرار داد و وی را به توطئه برای انجام عملیات های ضد صهیونیستی متهم کرده است.

بر اساس این بیانیه شلح یکی از بنیانگذاران جنبش جهاد اسلامی و رهبر سازمانی است که مقر آن در دمشق پایتخت سوریه می باشد.


 نوشته شده توسط بچه مسجدی در چهارشنبه 85/11/25 و ساعت 8:55 صبح | نظرات دیگران()

عملیات شهادت طلبانه یک مبارز فلسطینی در یکی از پایگاه های نظامی اشغالگران

جبالیا ـ مرکز اطلاع رسانی فلسطین

یک جوان فلسطینی عضو گردان های شهدای الاقصی صبح امروز سه شنبه (13/2/2007) در جریان یک عملیات شهادت طلبانه در یکی از پایگاه های نظامی رژیم صهیونیستی در شرق شهرک جبالیا واقع در شمال نوار غزه به شهادت رسید و یک تن دیگر نیز زخمی شد.

منابع محلی خبر دادند که در نخستین ساعات بامداد امروز صدای شدید تیراندازی از نزدیکی کارخانه ای در این منطقه به گوش رسید و سپس معلوم شد که مبارزان فلسطینی با نظامیان صهیونیست درگیر شده اند.

به گفته منابع خبری "اسرائیل"، نظامیان این رژیم صبح امروز به طرف این دو جوان فلسطینی در شرق شهر غزه تیراندازی کردند. منابع فلسطینی افزودند که در این درگیری ها محمد الصعیدی (21 ساله) از اعضای گردان های شهدای الاقصی (تیم عملیاتی شهید ایمن جوده) به شهادت رسید.

از سوی دیگر، گردان های الاقصی در بیانیه ای اعلام کرد که مبارزان این گردان ها با حمله به پایگاه نظامی اشغالگران یک کاروان نظامی متشکل از سه دستگاه خودروی نظامی را متلاشی کردند و یک خودرو در آتش سوخت.

در این بیانیه آمده است این عملیات شهادت طلبانه در واکنش به جنایت های اشغالگران در مسجد مبارک الاقصی و ادامه حفاری ها در "باب المغاربه" صورت گرفته است. 


 نوشته شده توسط بچه مسجدی در چهارشنبه 85/11/25 و ساعت 8:51 صبح | نظرات دیگران()

صدها هزار نفر از مردم سوریه و شهروندان فلسطینی امروز سه شنبه با تظاهرات در شهر دمشق تهدیدات و تعدی رژیم اسرائیل به مسجد الاقصی را محکوم کردند.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، شرکت کنندگان در این تظاهرات گسترده خشم خود را نسبت به تعرض های مکررسران تل آویو علیه مسجد الاقصی بیان داشته و تعدی اشغالگران به این مسجد را محکوم کردند.
تظاهرکنندگان با در دست داشتن پرچم ها و تصاویر "بشار اسد" رئیس جمهوری سوریه و حمل پلاکاردهایی از خیابانها مختلف شهر دمشق به سمت میدان "یوسف العظمه" حرکت کردند.
شرکت کنندگان همچنین ماکت هایی از مسجد الاقصی را با خود حمل می کردند و شعارهایی در حمایت از این مسجد سرداده و خواستار حمایت ملت های اسلامی از مسجد الاقصی و تسلیم نشدن در برابر دسیسه های صهیونیست ها و آمریکا شدند.
تظاهرکنندگان همچنین پرچم رژیم صهیونیستی را آتش زده و بر حمایت سوریه از ملت فلسطین تا آزادسازی خاک خویش و باز پس گرفتن حقوق مشروع خود و تشکیل کشور مستقل فلسطینی به پایتختی قدس شریف تاکید کردند.
مسجدی:
البته همونطور که می دونین شهردار بیت المقدس اعلام کرد که فعلا ساخت و ساز درب غربی را متوقف کرده است.

 نوشته شده توسط بچه مسجدی 3 در سه شنبه 85/11/24 و ساعت 9:46 عصر | نظرات دیگران()

بسم الله الرحمن الرحیم

مسجدالاقصى مبارک بر دامنه ی کوه "موریا" در شهر قدیمی و شریف "قدس" قراردارد.

این مسجد شامل میدانی فراخ است که مصلى اصلی آن به نام " مسجد القبلی" دارای گنبدی سرمه ای رنگ است و در صدر مسجد می باشد، در وسط آن گنبدی  طلایی رنگ به نام "قبة الصخره" جای دارد.  قبة الصخره بنایی معمولی از ساختمان مسجد الاقصی نمی باشد؛ بلکه ساخت آن به نحوی است که شامل تمامی میادینی می شود که دیوارهای آن ها  به آن احاطه دارند. بر بالای دویار آن 4 ماذنه سر به آسمان کشیده اند. در اطراف آن دروازه های 15 گانه قرار دارند که یکی ازقدیمی ترین و مهم ترین  این دروازه های "‌باب المغاربه" (‌ Magariba Gate) است.

 

             

 

همان طور که در تصویر مشخص است،‌ درب مغاربه در دیوار غربی مسجد الاقصی مبارک قرار دارد و گذرگاهی است برای رفتن به تپه ای خاکی که از مجاور دیوار مسجدالاقصی بالا می رود.  به همین دلیل این راه و این تپه بخش جدایی نا پذیری از مسجد الاقصی می باشد. نماز گزارانی که از طرف درب مغاربه دیگر – که در دیوار محاط به شهر قرار داشته است – یا افرادی که از داخل شهر می آیند،‌از این راه استفاده می کنند.

ادامه مطلب...

 نوشته شده توسط بچه مسجدی در دوشنبه 85/11/23 و ساعت 9:47 صبح | نظرات دیگران()
درباره خودم

مسجد
مدیر وبلاگ : بچه مسجدی[50]
نویسندگان وبلاگ :
بچه مسجدی 2[26]
بچه مسجدی 3[10]
بچه مسجدی 4[0]

بسم الله الرحمن الرحیم چون النجات فی الصدق، پس صاف و پوست کنده میگیم که ما یه عده بچه مسلمونیم که احساس کردیم وظیفه داریم در مقابل این همه هجمه تبلیغاتی دشمنان بایستیم و به شیوه های عصر جدید حرف حق خودمون رو بیان کنیم. بنا براین این وبلاگ حاصل کار گروهی از دوستان هستش که ان شاءالله بتونه مسئولیت خودش رو در عرصه خبررسانی سالم به بقیه افراد به خوبی انجام بده.

آمار وبلاگ
بازدید امروز: 3
بازدید دیروز: 0
مجموع بازدیدها: 73418
جستجو در صفحه

خبر نامه